Verdienmodel abonnementen - Abonnementsformule

Verdienmodel Abonnementen – Interessant voor jouw bedrijf? [deel 1]

Van alle verdienmodellen spreekt het abonnementenmodel veel ondernemers écht tot de verbeelding. Met dank aan Netflix. Geef toe: soms droom ook jij wel eens weg van een horde trouwe abonnees en een omzet zo hoog als de Himalaya.

Maar voor het zover is, zet je best je muziekstreaming even op pauze en je smartphone op “niet storen”. Zoek samen met ons het antwoord op twee prangende vragen:

Kunnen abonnementen ook voor jouw bedrijf een meerwaarde betekenen?
Of is het te ingewikkeld en te duur om dit verdienmodel in jouw business model op te nemen?

lees verder

Je verkoopgesprek verbeteren? Pas deze gouden tip toe

Het verkoopgesprek heeft het digitale tijdperk van webshops, e-mails en sociale media overleefd. Het ziet er ook niet naar uit dat het ooit zal verdwijnen. Direct menselijk contact heeft zo zijn voordelen, ongeacht of je dit in het echt doet, via de telefoon, of Skype.

Toch wil dit niet zeggen dat elk verkoopgesprek succesvol is. Maar deze ene gouden supereenvoudige tip kan wel je kans op succes verhogen. Lees dus zeker snel verder…

lees verder

Laat jouw start-up dromen geen nachtmerrie worden. Valkuilen die je als starter best vermijdt.

Start-Up – Veel Dromen of Vooral Nachtmerries Voorkomen?

Als start-up neem je het spreekwoord “Voorkomen is beter dan genezen” maar best serieus. Één op de drie startende ondernemingen kan immers nooit drie verjaardagskaarsjes voor zijn zaak uitblazen. En dat is jammer.

Er zijn veel nachtmerries die jouw droom van een succesvolle start-up kunnen ondermijnen. Daarom is het verstandig om te leren uit anderen hun fouten. En deze te onthouden. Te herkennen. Te erkennen. En natuurlijk te vermijden.

Lees dus snel verder. En blijf onze tips voor starters volgen én toepassen.

lees verder

Schrikkeldag 29 februari. Tijd om jouw administratie in te halen of een dagje vrij te nemen?

Schrikkeldag, een dag extra voor je bedrijfsadministratie?

29 februari. Vandaag is het schrikkeldag. Het is toch elke keer opnieuw een bijzondere dag. Een beetje een vaste waarde die – net zoals de Olympische Spelen en het WK Voetbal – één keer om de vier jaar langskomt.

Voor ondernemers als jij zijn deze 24 uur ongetwijfeld mooi meegenomen. Er is toch altijd een gebrek aan tijd om je zaak zo efficiënt mogelijk te kunnen runnen. Niet dan?

lees verder